Search Posts

BookBox trykning af små oplag af bøger til forlag

http://www.scandinavianbook.dk/content/lde/miljo.htmlx

Trykning af SORT/HVID-bøger MED FARVEOMSLAG uden BookBox-konceptet:
Se priser her: http://www.scandinavianbook.dk/produkter/scb/boeger/priser-paa-boger.aspx

EKSEMPEL:
116 sider 15,5cmx23cm, sort/hvid, farvetryk på forside, forside 260 g papir Chromocard-papir, mat kachering, indhold 80 g MunkenCream-papir:
-> 1.696 DKK, ekskl. moms totalpris for 50 stk (33,92 KR+MOMS PR BOG; 42,40 KR INCL. MOMS)
-> 2.131 DKK, ekskl. moms totalpris for 100 stk (21 KR+MOMS PR BOG; 26,63 KR INCL. MOMS)

Trykning af FARVE-bøger uden BookBox-konceptet:
Se priser her (HVIS UNDER 500 STK): http://www.scandinavianbook.dk/produkter/scb/boeger/priser-paa-boger.aspx?BookColor=1

EKSEMPEL:
116 sider 15,5cmx23cm, FARVE PÅ ALLE SIDER, farvetryk på forside, forside 260 g papir Chromocard-papir, mat kachering, indhold 90 g Multicopy-papir:
=> 2.324 DKK, ekskl. moms totalpris for 50 stk (46,48 KR+MOMS PR BOG; 58,10 KR INCL. MOMS) => 3.527 DKK, ekskl. moms totalpris for 100 stk (35,27 KR+MOMS PR BOG; 44,08 KR INCL. MOMS)
Prøvetryk: 200 kr
Forsendelse: ??

Trykning af SORT/HVID-bøger MED FARVEOMSLAG med BookBox-konceptet:
Se priser her: http://www.scandinavianbook.dk/produkter/scb/boeger/priser-paa-boger.aspx

EKSEMPEL:
116 sider 15,5cmx23cm, sort/hvid, farvetryk på forside, forside 260 g papir Chromocard-papir, mat kachering, indhold 80 g MunkenCream-papir:
-> 795 kr titelgebyr+6kr trykstart+0,04kr x 116sider
=> 1033kr+moms (20,66kr/bog ved 50 bøger) (20,66 KR+MOMS PR BOG; 25,83 KR INCL. MOMS) => 1265kr+moms (12,65kr/bog ved 100 bøger) (12,65 KR+MOMS PR BOG; 15,81 KR INCL. MOMS)

Trykning af FARVE-bøger MED FARVEOMSLAG med BookBox-konceptet (MAN FÅR INGEN BØGER TILSENDT, MEN KAN KØBE DEM VIA DBK HVILKET KOSTER 25 KR PR BOG + FORSENDELSE????):
Se priser her (HVIS UNDER 500 STK): http://www.scandinavianbook.dk/produkter/scb/boeger/priser-paa-boger.aspx?BookColor=1

EKSEMPEL:
116 sider 15,5cmx23cm, FARVE PÅ ALLE SIDER, farvetryk på forside, forside 260 g papir Chromocard-papir, mat kachering, indhold 90 g Multicopy-papir:
-> 795 kr titelgebyr+6kr trykstart+0,20 kr x 116 farve-sider
=> 1961kr+moms 2451,25 kr incl. moms (39,22kr/bog ved 50 bøger)= (39,22 KR+MOMS PR BOG; 49,02 KR INCL. MOMS)
=> 3121kr+moms (31,21kr/bog ved 100 bøger) (31,21 KR+MOMS PR BOG; 39,01 KR INCL. MOMS)
SALGSKANALER:
http://www.dbk.dk (kontaktperson: Leif Jensen)
Kunden skal bestille bogen i en boghandel eller hos et internetfirma såsom saxo, plusbog eller gucca. Boghandleren eller internetfirmaet sender så bestillingen videre til DBK (eller NBK, men NBK er solgt til DBK) og tager selv 25 kr for at finde bogen frem fra lageret (33 liter eller ca. 20 kg boxe med op til ca. 50 bøger i max) og sender bogen til boghandleren eller (hvis bestillingen er sket via saxo, plusbog eller gucca) direkte til kunden. Boghandleren eller interfirmaet tager måske omkring 35% for besværet.
(Forlaget kan også selv levere en kasse bøger til DBK, og altså selv få medd. om at der næsten ikke er flere bøger i kassen når der er 5 bøger tilbage i kassen)
DBK har dog ret til at returnere bøgerne hvis salget er "meget begrænset".

Forlaget kan blive "Forhandlerkunde" hos DBK, men det er først relevant hvis forlaget sælger for flere tusinde kr. om året.

Forlaget kan blive "Letleverings-kunde" hos DBK, hvilket ikke koster forlaget noget som helst – og altså kun de 25 kr pr. solgt bog.

Forlaget kan IKKE sælge bogen fra egen hjemmeside (undtagen hvis forlaget køber deres egne bøger via en boghandler eller et internetfirma, og altså dels betaler de 25 kr+moms pr. solgt bog til DBK og dels betaler de ca. 35% til boghandleren eller internetfirmaet (det aftales, men typisk bruges samme procentpris for alle forhandlere).

Når bogen ikke bliver solgt mere kan forlaget (efter aftale) hente de ikke-solgte bøger på DBK's lager i Køge. Eller bøgerne bliver sendt til forlaget.

Forlaget kan IKKE sælge lade en faglig forening sælge bogen fra egen hjemmeside (undtagen hvis forlaget køber deres egne bøger via en boghandler eller et internetfirma, og altså dels betaler de 25 kr pr. solgt bog til DBK og dels betaler de ca. 35% til boghandleren eller internetfirmaet – og sender bøgerne på lager hos den faglige forening.

Forlaget kan IKKE får DBK til at sende bøgerne direkte til kunden (sådan som internetfirmaer som saxo, plusbog eller gucca har lavet aftaler om). Eneste mulighed ville derfor være at lade kunden købe bogen på forlagets hjemmeside, og at forlaget så manuelt sender en bestilling til en boghandler eller internetfirma (såsom Saxo.dk, Plusbog.dk eller Gucca.dk) som så bestiller bogen hos DBK og (hvis den skal udsendes direkte til kunden og hvis bestillingen er sket via et internetfirma) sender bogen til kunden.

Forlaget kan lade kunden købe bogen på forlagets hjemmeside, og kan så manuelt sende en bestilling til et internetfirma (såsom saxo, plusbog eller gucca) som så bestiller bogen hos DBK, som sender bogen til kunden.

Forlaget kan lade kunden købe bogen på forlagets hjemmeside, og kan selv udsende bogen. Men forlaget kan kun erhverve sig et lager af bogen hvis forlaget har købt deres egne bøger via en boghandler eller et internetfirma, og altså dels har betalt de 25 kr pr. bog til DBK og dels har betalt de ca. 35% til boghandleren eller internetfirmaet.

http://www.gucca.dk annoncerer med levering med omdeling for 39,95 kr.

Saxo.dk
Telefon: 38 15 05 25, Man-fre 10-16 (de kan ikke besvare spørgsmål om priser for formidling af salg men henviser til E-mail: publish@saxo.com
hvor der i øvrigt kan laves specialaftaler med forlag, og forlaget kan alternativt henvende sig om et forslag herom til forlagsnyt@saxo.com eller til berigelse@saxo.com

Dennis Greve (BTS – DVS. BUSINESS-TO-STUDENTS, Ansvarlig hos Saxo.dk vedr. universitetslærebøger der er på pensumliste)
dgr@saxo.com Mobil: +45 4095 8046

Publish-afdelingen hos Saxo.dk beskæftiger sig med udgivelser (Saxo Publish kan være leverandør til bogen publish@saxo.com
I forhold til salg af Saxo's produkter fra andre sider (f.eks. en faglig forening) så kan dette gøres via Partner-ads (se nedenfor), der er et affiliate program hvor Saxo.dk er tilmeldt.

Hvis forfatteren selv udgiver bogen skal forfatteren selv sørge for at bogen kommer på Bogportalen.

http://www.partner-ads.com/dk/
Kontaktperson: Ken Schultz
ken@partner-ads.com
Direkte tlf: 31458690

Partner-ads ApS
Gydevang 39-41
3450 Allerød
maildk@partner-ads.com
Tlf. 7027 7021
Affiliate markedsføring er samarbejde om markedsføring. En annoncør salg på onlinebutik og betale andre websites for at hjælpe med dette. En affiliatepartner har et website og der kan levere salg (besøgende, tilmeldinger) til annoncøren og tjene penge på dette. De 2 parter samarbejder via et "partnerprogram", som indeholder: satser for hvad webside-ejeren ("affiliatepartneren") vil kunne tjene på samarbejdet, og tracking (måling af salg)
Webside-ejeren skal tilmelde sig her: http://www.partner-ads.com/dk/addpartner.php
Aftaleindgåelse (godkendelse af ansøgninger) sker mellem partneren og annoncøren med Partner-ads som mellemmand.
PRIS 25% AF HVAD SALGSFORMIDLEREN FÅR, SAMT AT DER STILLES 1000 KR INCL MOMS TIL RÅDIGHED (BELØBET RETURNERES HVIS ORDNINGEN MED PARTNER-ADS OPSIGES) SE NÆRMERE OMTALE AF PARTNER-ADS PRISER PÅ SIDEN HER: https://blog.bionyt.dk//Partnerads

Plusbog.dk ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
70204230 kl. 10-12 og 13-14
Kontaktboks på http://www.plusbog.dk/support/supportcase

==============================================================

Andre mulige samarbejdspartnere:
http://cdon.dk/
Kontaktboks: http://cdon.dk/#humany-lightbox-dk=/contact/3385

L&R (forlaget LIndhardt & RInghof) der har købt www.restudy.dk
http://www.lindhardtogringhof.dk/ Vognmagergade 11 • DK-1148 København K • Tlf: 33695000 kl.8:00-17;00 • Email: info@lindhardtogringhof.dk

http://www.bog-ide.dk/
Lager: Lundagervej 21 i Hedensted (mindre lager Lundagervej 3 i Hedensted.)
Kontaktboks: http://www.bog-ide.dk/kundeservice/kontakt-os/
76752020 kl. 8.00 til 16.00.
Kontaktperson vedr bøger: Charlotte Thyberg, ctj@i-r.dk (kan ikke give oplysninger om IT-forhold)
("Bog & idé" og "Bøger & papir" er nu under "Indeks Retail A/S". Kontor & idé- kæden og andre kontorforsyninger er tilgået indkøbssamarbejdet.
og udvidet med BOGhandleren. Det oprindelige Bogpa A/S har skiftet navn til "in/out as" (grossistvirksomhed, som leverer lagervarer ind og ud, logistik og andre servicefunktioner). Indeks Retail A/S har via datterselskabet Indeks Retail Invest A/S købt kapitalkæden G.E.C. Gad boghandel A/S.
In/out er fusioneret med Indeks Retail A/S.)

Mofibo Books ApS
Wildersgade 10B, 4. sal
1408 København K
https://mofibo.com/dk
81 20 20 20 kl. 12-15
support.dk@//mofibo//.com
Kontaktboks http://support.mofibo.com/hc/da/requests/new

www.williamdam.dk
St. Torv 7, 3700 Rønne
Tlf: 56964600 kl 8:30 og 15:00
E-mail:support@williamdam.dk
Kontaktboks http://www.williamdam.dk/info/kontakt-os/

www.bogreolen.dk
(ingen telefon)
Kontaktboks https://bogreolen.dk/kundeservice/kontakt/

=================================================

Vi har en række bøger som vi påtænker at producere.

Første bog er 116 sider om husketeknik til at huske kemi (gymnasieniveau)

Vi kan få bogen produceret hos Scandinvian Book (http://www.scandinavianbook.dk/) i deres "BookBox system" http://www.scandinavianbook.dk/content/scb/bookbox.htmlx som består i at bogen trykkes digitalt i et oplag som kan være i en 33 liters kasse (ca. 50 stk) som sendes til DBK som vi kan lave en Letlevering-aftale med.

DBK sætter bogen til salg via bl.a. JERES HJEMMESIDE

Kunder kan købe bogen på JERES HJEMMESIDE og DBK vil så sende bogen direkte til kunden på JERES vegne.

Imidlertid skal bogen jo altså markedsføres.

Da denne bog specielt har relevans for kemilærere i gymnasiet (og disses elever) vil det være interessant hvis den kunne sælges/markedsføres via Landsforeningen for Matematik-, Fysik- og Kemilærere i Gymnasier/HF/HTX

som har en hjemmeside hvorfra der sælges bøger om kemi:

http://www.lmfk.dk/Bogbestilling-Katalog-KemiForlaget?sek_id=79

imidlertid medfører brugen af Scandinavian Book's BookBox system at vi ikke modtager nogen af bøgerne selv (men må købe vores egne bøger via f.eks. JERES SIDE eller anden internetside der sælger bøger eller boghandler)

dette betyder også at jeg ikke kan se hvordan vi kan få Landsforeningen for Matematik-, Fysik- og Kemilærere i Gymnasier/HF/HTX til at sælge bogen på deres hjemmeside (det mest relevante sted at sælge denne bog fra).

Man kunne jo tænke ud af boksen, således at Landsforeningen for Matematik-, Fysik- og Kemilærere i Gymnasier/HF/HTX kunne have bogen på deres hjemmeside, og således at bestillinger på deres hjemmeside kunne foretages via et link til JERES HJEMMESIDE for bogen, og at folk så ved at betale på JERES HJEMMESIDE får bogen (via DBK) og at Landsforeningen for Matematik-, Fysik- og Kemilærere i Gymnasier/HF/HTX
så får et beløb som tak for at have formidlet kontakten.

Vores eget forlag (bionyt.dk) kunne have samme ordning, men Landsforeningen for Matematik-, Fysik- og Kemilærere i Gymnasier/HF/HTX vil være første valg for netop denne bog – (men hvis der kan etableres en sådan slags ordning vil det dog være relevant at lave andre bøger fra vores store arkiv af artikler).

=======================================================================

Tegn abonnement på

BioNyt Videnskabens Verden (www.bionyt.dk) er Danmarks ældste populærvidenskabelige tidsskrift for naturvidenskab. Det er det eneste blad af sin art i Danmark, som er helliget international forskning inden for livsvidenskaberne.

Bladet bringer aktuelle, spændende forskningsnyheder inden for biologi, medicin og andre naturvidenskabelige områder som f.eks. klimaændringer, nanoteknologi, partikelfysik, astronomi, seksualitet, biologiske våben, ecstasy, evolutionsbiologi, kloning, fedme, søvnforskning, muligheden for liv på mars, influenzaepidemier, livets opståen osv.

Artiklerne roses for at gøre vanskeligt stof forståeligt, uden at den videnskabelige holdbarhed tabes.

795 titelgebyr+6kr trykstart+0,04kr x 116sider = 1033kr+moms (20,66kr/bog ved 50 bøger) = 1265kr+moms (12,65kr/bog ved 100 bøger) =

Man-fre 10-16
Bøger & papir samt Bog & idé under Indeks Retail A/S, som fortsat driver begge koncepter. Aktionærerne i Kontor & idé- kæden beslutter at lukke selskabet og i stedet melde sig ind i indkøbssamarbejdet. Senere er et større antal kontorforsyninger tilgået indkøbssamarbejdet.
2006:
Indeks Retail A/S udvider aktionærkredsen med bl.a. BOGhandleren I februar skiftede Bogpa A/S navn til in/out as, et navn der skal signalere, at selskabet er en grossistvirksomhed, som leverer lagervarer ind og ud, logistik og andre servicefunktioner for aktionærerne og andre tilknyttede kunder.
2007:
I marts køber Indeks Retail A/S, via datterselskabet Indeks Retail Invest A/S, kapitalkæden G.E.C. Gad boghandel A/S, der siden 2003 havde været med i in/out as indkøbssamarbejdet. Samtidig indtrådte den hidtidige ejer af Gads Boghandel som 40 % aktionær i Indeks Retail Invest A/S.
2011:
I juni fusionerer In/out med Indeks Retail A/S, så det nu er en del af
Indeks Retail A/S

Leave a Reply